Als

IMG_0469
Ik tob.

Zo abrupt een halt toegeroepen door lichamenlijk ongemak leer ik mijn les in nederigheid
Ik probeer te werken, de computer, de telefoon, een vergadering bij mij thuis aan de keukentafel. Mijn lijf kraakt en kreunt en roep dat ik moet rusten. Ik voel dat ik los zou moeten laten, misselijk door de pijnstillers suf ik me door de dag.

Ik tob.

Midden in de nacht, als de pijn me wekt is het denken zwaar. De vragen die zich opdringen zijn serieus en niet mis te verstaan.


Geef een reactie

