Why don’t you try me


In de zaal zitten zeven mensen, niet veel maar ademloos wordt er geluisterd. Het beste concert van Tommy Elskens van deze tour, zeker weten. Niet dat ik ze allemaal gezien heb maar evengoed ben ik reuze tevreden dat ik hier, op deze avond, deze setting er bij ben.

Tommy leert me tequila drinken, in één keer je glas achterover kappen. Aangezien ik niet echt van de straffe drank ben komen de shotjes nogal binnen. Godzijdank hoeft er geen zout bij. Daar beginnen texanen niet aan. Ergens in de keuken van een obscure dorpshuis vatten we, bij een eerder optreden, vurige liefde voor elkaar en het kleurloze drankje op.

Geen gelegenheid laat ie voorbij gaan om me te verzekerd dat als hij niet al zo’n geweldige vrouw had hij me zonder aarzelen tot de zijne zou maken en dat ik naar Texas moet komen om zijn superwoman te ontmoeten.
Ik laat het me met groot plezier aanleunen. Het is een toneelstuk en we spelen onze rol met overgave.

Het optreden in de club voor een handjevol mensen leent zich voor dit rendez-vous. Er zijn vette knipogen ,iedereen deelt in de pret en euforie van het moment. Hij laat de muzikanten alvast op het podium klimmen om de tweede set te beginnen Hij blijft nog even bij mij zo wuift hij de rest van de band toe. Uiteindelijk wordt hij geroepen. Hij neemt de gitaar, zet terwijl hij naar de muzikant naast hem kijkt Why don’t you try me in en zegt, sorry this one is for your wife.


Geef een reactie

