Educatie/dolle pret bij de Chiro

Met veel gejoel komt de groep binnen onder de vlokken scheerschuim. Het zit op hun kleren, in hun haar. Eén jongen heeft blijkbaar een poging gedaan om het goedje van zich af te spoelen met als resultaat dat hij is veranderd in een enorme berg schuim waar grote bergen witte bubbels van afdruppen als hij zich verplaatst.
Je kan je gewoon droogwrijven! Het wordt met zoveel overtuiging gezegd dat het meisje als een waanzinnige over haar lijf begint te wrijven. Het maakt een eng geluid.

Ademloos kijk ik naar dit apocalyptisch tafereel. Ze gebruiken woorden als Kerels, Aspi, Keti’s. Onbegrijpelijk en stom van verbazing ben ik. Pas als een zenuwachtige lach naar buiten klatert kijken ze op. Dag mevrouw zeggen ze braaf en zoeken een plek op de zetels.
Zeg maar Miranda, ik vind het altijd een beetje vreemd om aangesproken te worden met mevrouw als ik een uur lang over geslachtsonderdelen ga spreken en met mijn Piet op schoot moet zitten
De les kan beginnen!


One response to “Educatie/dolle pret bij de Chiro

Geef een reactie

