Pffffffffffffffff

Zittend op de houten vloer bekijk ik de ravage. De kleding ligt op onduidelijke hoopjes. Geen lijn in te bespeuren. Shirts en dikke truien, een skipak dat wacht op zijn definitieve bestemming ligt tussen de sokken. Kousen en panty’s, geen idee welke een ladder heeft en welke ik nog zou willen bewaren. Ondergoed met lubberige randjes zusterlijk naast een spik en span setje, amper gedragen.

De winterkleding moet in de kast en de zomerkleding in de koffers die dienst doen als kledingopslag. Met het idee van de seizoenswissel in gedachten heb ik al weken geen kledingstuk meer op zijn plek in de kast gelegd. Waarom zou je tenslotte al die moeite van opvouwen en op nette stapels leggen doen als het toch straks in de winterbergplaats verdwijnt? Natuurlijk is het gewoon een smoes om lantefanterig de boel de boel te laten. De kledingkast staat niet op mijn slaapkamer dus ik hoef niet tussen de groeiende kledingberg te slapen.

Ik wiebel met mijn nog zomers rood gelakte teennagels en zie dat het enige dat klaar ligt de stapel strijkgoed is. Die is zo enorm dat ik besluit dat het leven hopeloos is en dat ik beter mijn jurk terug aan kan doen en naar het koffiehuis gaan voor een grote tas koffie verkeerd en de krant.


Geef een reactie

