Nachtbraken

IMG_9773
Met een zeker wanhoop probeer ik mijn lijf uit de kier tussen de twee matrassen te wurmen. Het haar van mijn vriendin kriebelt in mijn neus. Bovendien ligt ze helemaal op de rand van het matras met haar billen tegen mijn knieën. Ik probeer zachtjes te duwen zodat ik op haar matras kan rollen. Ze zucht diep maar blijft onwrikbaar liggen. Gelukkig heb ik wel een heel stuk van het dekbed afgepakt om me in te draaien. Aan de andere kant ligt de vriend die ik niet zo heel goed ken, heel stil bovenop de lakens met al zijn kleren aan. Ik leg mijn hand voorzichtig op zijn borst: Ja hij ademt nog, gelukkig.

Ik weet me niet echt blijf met mijn armen. Ze lijken zo lang nu ik hier ongemakkelijk balanceer om niet in de afgrond tussen de matrassen te verdwijnen. Ik vouw ze onder mijn lijf maar daarvan gaat mijn arm slapen. Ik wiebel een beetje om te kijken of de man niet op wil schuiven. Hij ligt al net zo onbeweeglijk als mijn vriendin. Ik kruis mijn armen voor mijn borst en doe een nieuwe poging om mijzelf in een comfortabel positie te manoeuvreren. Na een paar minuten voel ik het bloed in mijn pols kloppen omdat die gekneld ligt tussen mijn ribben en de harde matras.

Hoe het kan dat mijn ledematen in de nacht groeien kan me al lang niks meer schelen. Ik sla mijn eindeloze arm om het middel van de man. Zijn trui schuurt langs de zachte binnenkant van mijn arm. De deken van mijn vriendin wikkel ik extra stevig om mijn lijf, dan strek ik me uit en val in een diepe droomloze slaap.


Geef een reactie

