Streng

IMG_9779
Nee madame, ge kunt hier niet rondkijken! Een van de gezusters Priem in blauwe jasschort kijkt streng over haar bril. Ik heb niks nodig, ik wil niet eens behangen. Om te ontkomen aan de toorn der Priems verzin ik dat ik vintage behang wil.

Madame, dat bestaat niet. We leven wel in 2013, dat behang is er niet meer. Dat zou dan zestig jaar oud zijn. Wat denkt ge wel
Als ik piep dat ik twee jaar gelden echt bloemetjes behang in roze en groen bij hun kocht wordt haar mond een dunne streep en houdt ze voet bij stuk: Het is onmogelijk want zulk behang bestaat niet meer.

Overbluft wijs ik naar behang dat me kan bekoren. Ze begint te rommelen in de vakjes en haalt de ene na de andere rol prachtig, minstens veertig jaar oud, behang te voorschijn. In alle tinten groen, met schitterende geometrische patronen en als laatste een rol blauw met hysterische rozen. Ik fantaseer mij terplekke een romantisch rendez vous.

Een uur later vind ik mijzelf terug op mijn knieën voor mijn slaapkamermuur met een meetlat in de hand.


Geef een reactie

