Ondergoed

Ik schenk zijn vijfde tasje koffie in een dameskopje. Hij draagt kleren waarin ie zich lijkt te verbergen. Moeilijk om in te schatten wat voor soort lijf eronder zit. Vandaag is het een donkerblauw jasje, er zit van alles in de zakken. De broek onthult niks van zijn contouren.

Ik probeer onopvallend te bestuderen wat er onder dat pak zou kunnen zitten. Ik vind hem aantrekkelijk op een onbekende manier. Moeilijk is het om mijn blik los te maken van zijn lijf. Ik maak een praatje met andere mensen maar steeds sta ik weer tegenover hem. ik wiebel van mijn ene op mijn andere been. Onderstreep mijn woorden met brede gebaren.

Ik probeer me deftig te gedragen, de drang om hem aan te raken te onderdrukken. Het zesde kopje koffie lukt niet meer zonder morsen. Vanuit het niets in een kamer vol mensen vraag ik: Heb je tatoeages?
Hij lacht luidop als hij ontkent.
ik dacht dat je misschien zo’n man zou kunnen zijn die een Japans getatoeëerd pak op zijn lichaam heeft

Mijn wangen kleuren gloeiend rood bij het besef van blootgeven.


Geef een reactie

