Nachtelijk

Van schrik schiet ik rechtop in bed. Mijn hart klopt als een razende in mijn borst. De nacht is diepzwart, ik zie geen hand voor ogen. Ik lig niet in mijn eigen bed.
Daar is het geluid weer, slepend, vegend, langzaam maar wel met een zeker ritme. Ik kan niet thuisbrengen wat het is. Nu mijn ogen aan het donker gewend zijn tuur ik door de tuindeuren naar buiten. Glanzend nat staat de tuintafel te blinken, nergens eens schim die met iets lijkachtigs sleept.
Ingespannen luister ik, net als ik me terug onder mijn dekbed nestel, hoor ik het weer. Het is binnen ik weet het zeker. Uit de schuur, waar ik door moet om naar mijn logeerhuisje te komen en waarvan de deur niet goed sluit hoor ik het akelige geluid. Verstijfd twijfel ik over actie ondernemen of mijn hoofd onder de dekens stoppen en hopen dat het niet een psychopatische bijlmoordenaar is. Ik kies voor het laatste.

Een levendige fantasie is natuurlijk een grote vreugde maar niet als je alleen in bed ligt op een afgelegen plek.


Geef een reactie

