Stichtelijk,

Ik lees over de groep meisjes tussen de 13 en de 16 jaar, seks als machtsmiddel, ongewenste zwangerschap, prostitutie en overleven zijn de woorden die aan me blijven kleven. Ik kom langs met mijn Piet en rooie koffer. Al een paar dagen loop ik te bedenken wat ik deze meisjes, die al een leven achter de rug hebben, mee wil geven.

Met mijn stichtelijke praatjes over plezier, niks doen wat je niet fijn vindt, je lijf kennen en verkennen moet ik hier niet aankomen. Ik wil niet vervallen in vermaningen en verboden, die krijgen ze genoeg. Aan de telefoon met hun begeleidster krijg ik het thema: Ik kan ze niet controleren dus wil ik het liefst dat ze niet ziek worden en hun concentratieboog is ongeveer 5 minuten.

In blokken van 5 minuten zal ik ze duidelijk moeten maken wat veilige seks is, dat een condoom een verstandige keuze is en hoe ze hun partner zo ver kunnen krijgen dat ie dat condoom ook om wil doen.


Geef een reactie

