Vanver

De rails ligt door het hele huis, tunnelgaten in de deuren, Een locomotief met een paar wagons tuft door het huis. Soms zit er een appel in, een beker thee, chips of in het allerbeste geval frietjes en mijn lievelingsboek.
Als ik iets nodig heb leg ik een briefje in een van de wagentjes. De volgende rond tuft de trein met het begeerde richting mij.

Ik lig op mijn buik op de vloer, twee slaapzakken en een deken vormen het station Nanny, met één hand onder mijn hoofd en een hand vrij om de bladzijdes van mijn boek open te slaan kan je me uittekenen. Uren verdwijn ik zo in mijn zelfgecreëerde wereld. Is het boek uit dan verzin ik mijn verhalen zelf. De trein door het huis waar het altijd warm is en alles bij de hand is een van mijn prettigste dagdromen.

Voor de ruit van het sushi restaurant sta ik opgewonden heen en weer te springen. Iemand heeft de fantasie uit mijn kindertijd waargemaakt. Er is een ronde bar met hoge krukken. In het midden staat een kok druk te frutselen met rijst en rauwe vis. Als zijn creatie af is zet hij het gekleurde schaaltje met lekkers op een soort treinrails. Zo wordt het langs de gasten getransporteerd. Komt er een aanlokkelijk hapje voorbij dan pak je het voorzichtig van de band af om op te eten.

Opgetogen stap ik terug in mijn kinderjaren.


Geef een reactie

