Instinct

Plots hoor ik mezelf keihard snuiven. Ik weet dat mijn neusvleugels bewegen en dat mijn laarsjes kraken van het wiebelen. Deze man ruikt veel te goed, is te dichtbij. Ik voel hoe ik bloos, het warme rood komt langzaam opzetten ergens van achter mijn oren.

Schichtig kijk ik om me heen om te zien of hij mijn wellustige gesnuif en gekraak heeft opgevangen. Nee, denk ik, hij weet van niks. Opgelucht haal ik adem en ontspan mijn ledematen. Tot het besef komt dat hij precies weet wat hij bij mij te weeg brengt.


Geef een reactie

