Foetsie

Ik verheug me op de komst van de logeerpoes, ik heb er meteen beeld bij van de hoe de zon naar binnen schijnt en de poes tevreden op mijn schoot zal zitten spinnen. Gezellig als ik thuis komt geeft ze kopjes langs mijn benen, net als in de boeken die ik vroeger las. Moeder heeft thee en de poes snort voor de kachel.

De poes komt in een mandje met tralies, ze kijkt niet blij. Als het deurtje opengaat loopt ze rond en miauwt keihard. Bang als ze is speurt ze de keuken af naar ontsnappingsroutes. Ze kan niet weg glimlach ik zelfverzekerd. Dan is er een hoop gefoefel en verdwijnt het beest onder het aanrecht. Ik ontdek een kleine opening achter de prullenbak, daar is ze in verdwenen. Onder de vloer hoor ik haar bewegen.


Geef een reactie

