Puss

De gaten in de vloer onder het aanrecht worden dicht gestopt met isolatie. De boorden die de kastjes hermetisch afsluiten met een flinke dot lijm op hun plek geplakt. Alle kieren tussen aanrecht en vloer nauwkeurig nagekeken en poesproef gemaakt.

Puss heeft haar intrek definitief in de kachel genomen. Af en toe miauwt ze woedend. Als ik niet thuis bent komt ze van tussen de gietijzeren platen gekropen om te eten en de bak te gebruiken. Het moet gezegd: Het is een proper diertje. Zodra ze me hoort op de trap vlucht ze weer richting waakvlam waar ze platgedrukt in haar zelfgekozen gevangenis gaat zitten

Dikke sokken, sjaal en een tas hete thee om me te warmen doe ik aan kansberekening.

Ik denk aan de wush die ik hoor als ik de kachel helemaal open zet. Het is het geluid van het gas dat toestroomt en met een zachte plof ontbrand.
Begin je eigen crematorium giechelt een van mijn vriendinnen vol leedvermaak.

Ik hou voor ogen dat mijn energie rekening dit jaar enorm gunstig uit zal vallen, gooi een stuk gember in mijn thee om warm te blijven en bid dat er geen Siberische winter komt.


Geef een reactie

