Kortst

IMG_1717
Klein, mager en grijs staat ie aan de achterkant van zijn camionette te goochelen met bergappelsienen. Het is de kortste dag vandaag, vanaf morgen worden de dagen weer langer. Eén minuut per dag. Dagen lengen, winter brengen.

In mijn pyjama en op mijn sloffen, als een soort prototype van de huisvrouw, zonder krulspelden maar wel met mijn haar alle kanten op, kijk ik hem versuft aan.

Hij vat het op als aanmoediging om meer uitleg te geven. Kijk maar naar het weerbericht als de dagen langer worden komt de koude. Ik probeer tussen te komen om appels te vragen. Als het me lukt begint hij een nieuw verhaal over Reinetten en de moes die hij daarvan elke dag op zijn boterham smeert. Beter dan vet!

De rij achter me groeit aan. Af en toe knikt hij de mensen achter me toe Ik kom eraan. Hij helpt met het dragen van de patatten naar mijn deur.


Geef een reactie

