Water

Kom eens hier en stel u wijdbeens. Gehoorzaam soppen mijn laarzen door de modder tot bij hem. Ik draai me om en zet me in het kommetje van zijn armen. Het fototoestel klikt en zoemt ergens bij mijn rechteroor.
Adem in, adem uit, probeer ik mijn hele lijf rots te maken, doodstil sta ik daar en voel een droefheid die niet de mijne is.

Een uil wiekt uit de boom, het silhouet helder tegen de nachtelijke hemel. Ergens jankt een hond. We zingen een lied, of beter gezegd: Ik luister en neurie terwijl de tekst vorm krijgt. Er valt een ster en ik doe een wens.

Kom laten we een statief halen!


Geef een reactie

