Reis

Ik rij eindeloos rondjes door Gent, het Sint Pietersstation lijkt onvindbaar, verdwenen in de krochten van de stad. Eénrichtingstraten, wegwerkzaamheden, ze brengen me elke verder van de plek waar ik moet zijn. Ik heb een afspraak met de dichter, terug van een lange reis wacht hij daar op mij.

Het verlangen zijn geur op te snuiven ergens achter zijn linkeroor, mijn armen om zijn magere lijf te slaan is immens. Maandenlang werd er per briefwisseling, tussen de regels door, het web van verwachtingen gesponnen. Nu ik hem dicht genoeg weet word ik zenuwachtig. Heb ik het goed verstaan? Weet hij dat ik hem zou kunnen liefhebben?

Ik fantaseerde deze ontmoeting wel duizend keer en elke keer was beter. Als ik aan kom lopen, mijn auto straten ver losjes geparkeerd, staat hij met de tas tussen zijn voeten, in een donkerblauw vest te wachten. Ik vertraag en voel de twijfel in mijn voeten. Dan vangt zijn speurende blik de mijne. Ik ren en hij spreidt zijn armen. Zo staan we daar heel stil en stevig terwijl de mensen zich langs ons heen wurmen.


One response to “Reis

Geef een reactie

