Tijger

Het ochtendlicht is grijs en de regen miezert, de Kennedybaan in de morgen. Auto’s razen achter elkaar twee rijen dik. Ik zoef op de rechtse baan en zet de ruitwissers aan. Kamikaze denk ik als ik het figuurtje op de witte lijn van de vluchtstrook zie staan. Bij het naderen zie ik de duim en trap vol op de rem, de auto achter me toetert nijdig.

Blonde haren, ouwe kop, jasje met tijgerprint schuift ze naast me. Ik zet de kachel hoog als ik zie hoe haar ledekens beven. Ze ruikt naar rook en natte hond. De deur is amper toe of ze begint haar verhaal. Te goed voor deze wereld, altijd zorgen voor anderen, het is tijd dat ik voor mezelf kies. Ze knikt heftig om haar woorden kracht bij te zetten.

Op afspraak bij de psychiater, de bus die niet rijdt, hoe ze daar al een tijd stond en niemand die haar meenam. Nu zal ze te laat komen en op haar kop krijgen. Uiteindelijk houdt ze nog het meest van dieren: Daar krijgt een mens tenminste liefde van terug.


Geef een reactie

