Lucht acro

Aan je rechterhand is een deur naar de tuin, stap daar maar overheen, de achterdeur is open. Als ik naar rechts kijk zie ik een tuinpoort van zeker een meter tachtig hoog. Die zal hij vast niet bedoelen. Ik speur rond het huis naar een hek waarover ik moeiteloos en elegant de tuin in kan geraken. Hoge muren, dichte deuren houden me buiten.

Optimistisch probeer ik nog met stevig duwen maar er geeft niks mee. Zo sta ik weer voor de hoge tuinpoort. Ik voel met mijn vinger of er ergens een opstap is. Halverwege de deur zit een richel van een halve centimeter. Ik betwijfel of mijn haklaarsje daar op zal kunnen rusten. Keurend kijk ik langs mijn lijf naar beneden. Een ouwe jeans moet wel bestand zijn tegen een beetje klimwerk.

Binnen weet ik de piano, warmte en een toilet. Allemaal reuze begeerlijk. Ik trek me op aan de bovenkant en hou mijn bovenlijf dicht tegen de deur. Met mijn teen tast ik naar de minieme richel die er voor moet zorgen dat ik uiteindelijk mijn been over de deur kan slaan. Het lukt me steunend op mijn armen te blijven staan. Ik gluur naar beneden en constateer dat het nog best hoog is. Wiebelig sla ik één been over de deur.

Met een been aan elke kant zit ik daar behoorlijk ongemakkelijk. Als ik opkijk naar het plein voor het huis kijk ik recht in het verbijsterde gezicht van een mevrouw die in haar auto wil stappen. Zwaaien durf ik niet, bang dat ik naar beneden rol dus knik ik zuinig terwijl ze schielijk in haar auto stapt.
Snel sla ik mijn andere been over de deur en laat me vallen in de diepte.

Een beetje zwaaiend op mijn benen sta ik daar te glimmen van plezier. De achterdeur zwaait zonder tegenstribbelen open. Met een tas dampende thee naast me speel vijf minuten later piano tot mijn vingers kraken.


Geef een reactie

