Draf

Met twee handen hou ik me vast aan het zadel, we gaan hard en ik zit hoog. Ik lijk in niks op de lichtvoetige ruiter die ik daarnet nog zag rijden. Als een zak patatten schud ik door elkaar. Sta, zit, sta, zit. Ik doe mijn uiterste best, ik weet zeker dat het puntje van mijn tong van spanning langs mijn lip krult. Als we overgaan in stap juich ik van plezier, nog een keer!

Op het pad voor de schuur teken ik een liggende acht. Ze laat me stappen, hinkelen, en uiteindelijk mag ik een acht met mijn billen maken. Je mag nu het paard met je handen poetsen, je vingers zijn de borstels, we gaan de acht op het paard maken. Ik kijk naar de lichtbruine IJslander die net lekker door het natte zand heeft liggen rollen. Ik wil niet flauw doen dus doe ik braaf wat me opgedragen wordt. Nu met je ellenbogen en met je neus Ik kijk in haar twinkelende ogen. Die heeft me goed liggen denk ik terwijl ik mijn neus in de bruine vacht steek. Ik geef geen krimp als ik de opdracht krijg de acht met mijn voorhoofd in de flank van een stinkende, zanderige pony te maken.

De lach komt van diep en van ver, ergens uit het centrum van de acht denk ik. Slap van het lachen kijken we mekaar aan, nog een keer!

Wat een topdag.


Geef een reactie

