Eerste Sneeuw

Het haardvuur brandt, in voel hoe de gloed mijn rug verwarmt. Er zijn muzikanten, een glas, verjaardag. Geroezemoes, muziek en warmte vullen de knusse ruimte. Ik wiebel heen en weer op de maat van de muziek en laat mijn jurk zwieren.

Als er, bijna middernacht, een bericht in mijn telefoon verschijnt weet ik dat het geen goed nieuws kan zijn. Weg van het lawaai stap ik de tuin in, Daar sta ik in de winterkou te beven. Sprakeloos hoor ik aan terwijl de puzzelstukjes langzaam in elkaar vallen.

Als ik na tien minuten de drempel weer over stap vind ik daar een andere wereld. Alsof ik onder een glazen stolp, versteend, in een andere tijd, een vorig moment, branden er tranen in mijn ogen, warmer dan het vuur in de kachel.

De muzikanten zetten in, fluisterend komen de draden mij omwikkelen. Ik laat me dragen op de klank. De warmte van het vuur en de zacht gezongen woorden waarvan ik de draagwijdte niet kan bevatten nemen me mee terug naar mij


Geef een reactie

