Dilemma

IMG_6292
Het water net iets te heet kleurt mijn vel rood. Door de stoom zie ik enkel nog de contouren van de lelijke badkamerkasten. Mijn hoofd buigt onder de ferme straal, ik zucht van genot. Lui en onbeweeglijk sta ik mijn tijd te verdoen.

Het scheermes, gloednieuw, vlijmscherp, blauw, ligt op de rand van de badkuip te wachten. Ik probeer in te schatten hoe waarschijnlijk het is dat iemand anders dan ikzelf mijn ontblote lijf zal aanschouwen. Ik schuif de beslissing voor me uit door eerst met het inzepen te beginnen. Het badschuim met oranjebloesemgeur maakt trage cirkels.

Met glanzend gelakte nagels, zijdezacht vel en geurend naar donkere duistere warme nacht stap ik uiteindelijk de deur uit. Ik ben sterker dan mijzelf.


Geef een reactie

