Bij de tijd

De auto is klein, azuurblauw en heeft de contouren van een kindertekening. Wanhopig zoekt mijn rechter voet naar een pedaal om in te drukken. Ik zit voorovergebogen en tuur met een bang hart door de vooruit. Tot nu toe lukt het om alle obstakels te ontwijken. Rond me wordt er luid getoeterd.

Er is een passagier, geen idee wie. Sneller en sneller gaan we. Je kijkt niet goed zegt de man naast me. Hier zit een klein knopje Hij wijst naast het stuur op het dashboard. Daar zie ik een klein wit rubber knopje. Het heeft een zwarte rand van het vele gebruik. Je moet er aan draaien instrueert hij.

Met zijn vinger aan de knop laat hij zien hoe het werkt. Hoe sneller je draait hoe harder je remt.

Bij het ontwaken kan de droomanalyse van Freud dicht blijven, ik weet zelf wel hoe laat het is.


Geef een reactie

