Dancing queen

Twee blonde staartjes aan weerszijde van haar hoofd, een strapless jurk, gemaakt voor meisjes van twaalf met roze en beige roesjes, die haar dijen net bedekt. Ze kent alle nummers uit haar hoofd want ik zie haar lippen synchroon bewegen met die van de zanger.

Ze zingen schone koortjes de mannen van de band. De muziek is niet heel opwindend maar degelijk en goed. Het zou ook zomaar door mijn jetlag kunnen komen dat ik het niet echt op waarde kan schatten.

Als ik niet af en toe knipper met mijn ogen zie ik alles in drievoud. Dwingend hou ik mijn hoofd recht om te voorkomen dat het knikkebollend op tafel rolt.

Ik vraag me af hoe het kan dat het strapless jurkje niet van haar borsten rolt tijdens het dansen. Als ze haar armen in de lucht steekt en een rondje draait denk ik vrolijk: Nu zal het gebeuren. Mis, alles blijft keurig op zijn plek.

Tijdens de pauze krijg ik de gelegenheid om het wonderkleed, dat geen millimeter van zijn plek komt, van dichtbij te bewonderen. Ze komt me een hand geven en stelt zich voor, Amanda, fluistert ze met zwoele stem. Terwijl ze mijn hand vasthoudt constateer ik dat leeftijd voor roze met beige froezeljurkjes al even achter haar ligt.

Hope to see you soon knispert ze voor ze zich omdraait.


Geef een reactie

