Move

Het hele huis ligt vol met beesten en hardplastic poppetjes. Dan heb ik het nog niet over de automatische confetti geweren en de kalasnikofs met rubberen dopjespijltjes waar je elk moment door aangevallen kan worden.

Behoedzaam beweeg ik me door de ruimte, ik stap over het karton wat de incontinente, halfblinde, bejaarde honden niet meer over heen kunnen om me in de zetel te nestelen om ” Het Puttertje” verder te lezen. Net als ik opgelucht ademhaal vanwege, gelukt, begint een speelgoed hond krankzinnig te lachen en op zijn rug over de grond te rollen. Mijn hart slaat over van schrik.

Dan maar aan de keukentafel sluip ik terug. Op de tafel een hert met een gewei, met twee vingers pak ik het op om te verzetten. Uit zijn kont vallen bruine jellybeans. Als ik ze terug probeer te duwen schiet er eentje bijna in mijn oog.


Geef een reactie

