Muts

Doe voorzichtig, pas je wel op, kijk je uit? Passanten, winkelbediendes en vrienden manen ons om onderweg geen gevaarlijke dingen te doen.
Wat voor gevaarlijks er op de loer ligt wordt me niet geheel duidelijk.

De mensen die we onderweg tegen komen zijn zonder uitzondering aardig en behulpzaam. Stellen belangstellende vragen, geven complimenten over onze outfit, zijn tevreden als we onze geplande reisroute delen. Zonder uitzondering echter drukken ze ons allemaal op het hart op te passen.

In het trailerpark waar onze deur nauwelijks op slot kan, op de rommelmarkt met louter Spaans sprekende Mexicanen en ouwe meuk, in wijken waar daklozen over straat zwerven en aan elk stoplicht arme sloebers hun best doen om geld bij elkaar te schrapen, nergens voel ik me onveilig.

You’re so cute lispelt de smoezelige grijs bebaarde man met plastic tassen met blikjes bier. Ik lach hem stralend toe, dat vind ik nou ook.


One response to “Muts

Geef een reactie

