Vrees niet

Ze wijst met haar vinger en spreekt me streng toe: Televisie kijken kan je leven redden. Als je geen tv kijkt weet je niet wat er in de wereld gebeurd, van staren naar het toestel leer je nog eens wat.
Ik sputter nog wat tegen, haar ogen spuwen vuur: Wie is er hier nou eigenlijk geboren, je moet altijd op alles voorbereid zijn, pepperspray, je pistool. Jammer dat je die niet in het vliegtuig mee mag nemen. Ik snap dat je nu niks bij hebt.
Gelukkig is Miss Lavelle hier om je te beschermen. Verblindende spuitbus in het borstzakje van haar overhemd, gun in haar tas. Maak je geen zorgen.

Als je niet in De Heer gelooft ben je niet beter dan die papierenzak daar op de grond. Je hele leven blijf je zorgelijk, Jezus neemt al je zorgen weg. Ze steekt me onder het preken een roddelblad toe. Hier lees je horoscoop eens, hardop, zodat ik het kan horen.

Gelukkig, mijn karma is aan het terugkeren, mijn geluksnummers: 44, 11 en 7.


Geef een reactie

