Hi!

Hee, hoe gaat het met je? Goed, dankje. Oh ik zie je zo graag, ik jou ook. omhelzingen, zoenen, stralende glimlachen die ogen nooit bereiken. Kom je van België? Hoe fantastisch. We houden van chocolade.

Op straat knoop ik een praatje aan, na afloop van een optreden word ik naar mijn mening gevraag. Elke keer als ik zonder terughoudendheid spreek deinzen mijn gesprekspartners vol afgrijzen achteruit. De schrik die mijn oprecht uitgesproken gedachtes opwekt bezie ik vol verbazing.

Het is niet zo dat ik hier probeer te shockeren of mensen provoceer. Beleefd informeer ik naar hun leven, waar ze angst voor hebben en wat hun vreugde brengt. De enkele keer als ze dronken of stoned zijn wordt er een tip van de sluier opgelicht, de volgende dag elke herinnering verdwenen en schijnt de zon weer aan de wolkenloze hemel.

Het Blanton museum of fine art ontvangt me met erbarmen. Gelukzalig zwerf ik door de zalen en gangen. De stilte omarmt me. In de verte hoor ik de suppoost een andere bezoeker op vlakke toon sommeren achter de grijze lijn te blijven.
Het gouden licht in de portretten schijnt me geruststellend toe, hier valt niks te lachen, god wat een vredig gevoel.


Geef een reactie

