Klootzak

Ik mag jou niet! De man die voor me staat kijkt me waterig aan. Hij is van al het slechte te veel. Nog nooit eerder zag ik hem. Als ik op het punt sta om weg te gaan gaat zijn vlezige mond weer open. Ik ga iets onbehoorlijks doen want ik ben straalbezopen.

Voor ik me om kan draaien buigt ie zich met zijn veel te zware lijf over me heen en voel ik zijn plakkerige vingers richting mijn rechter bil gaan. Met enige kracht til ik mijn knie op. Onmiddellijk vallen zijn vingers stil en stap ik achteruit. Hij schudt met zijn hoofd en begint te brallen tegen de omstanders.

Naast me staat een vrouw in een jeans die zo strak om haar lijf zit dat ze volgens mij haar knieen niet kan buigen. Deze man is fantastisch, een van de belangrijkste mannen in zijn vak. Hij kan je overal binnenloodsen. Ze draait zich weer stralend naar de man, een antwoord van mij wordt niet verwacht.

Zijn koude harde blik rust op mij. Alle macht retourneer ik in een messcherpe glimlach. Midden in de zin, zijn bewonderaars hangen aan zijn lippen, stokken zijn woorden. Zijn onvaste stappen voeren hem weg van mij.


Geef een reactie

