Droomarbeid

Zo vind ik mezelf terug tussen de half lege glazen witte wijn en de amper gelezen papieren met courante informatie, dromend over documentaires die zomaar weer binnen handbereik komen.
De geheimzinnige schemerwereld van een hoofd vol stemmen en onbekende beelden vorm gegeven in kamers vol dozen, papagaaien en lege flessen of met een enkele matras in de hoek.

De hele dag voel ik de lach in mijn buik naar boven borrelen. Mijn laffe halfslachtige pogingen om fantasie onder controle te houden mislukken jammerlijk. Ik denk aan de bezemkast en de mogelijkheden die zo’n donkere kleine ruimte kan bieden. De zon verwarmt mijn rug terwijl het bloed ruist in mijn oren.

In het donker wandel ik langs de paden, een zeldzame wandelaar kruist mijn pad. Het brakke water ruikt naar zomer en belofte. Ik roep de hond dichter bij me, ik zie nog net het witte puntje van haar staart. Ik denk aan een boerderij in de zomer, met honden, een moestuin en mijn piano.

Net over de streep, binnen handbereik neurie ik een onbestemd en zelfbedacht lied.


Geef een reactie

