Foefelhand

Haar smalle vingers voelen aan de zoom van mijn gebloemde rok. Prachtig, zegt ze in Engels met een zwaar Macedonisch accent. Mijn kleren bevallen haar buitengewoon.

Net twintig is ze en een van de deelnemers van het internationale symposium. Klein expressief gezicht, beweeglijk wappert ze met haar handen om elk woorde kracht bij te zetten.

Jij bent de leukste persoon hier haar grote bruine ogen sprankelen van puur plezier. Ik vind haar ook tof en spoor haar aan haar eigen zaak op te zetten. Ik voorspel haar een toekomst als zakenvrouw met een eigen kledingimperium.

De deelenemers van mijn groep zitten in een kring op het gras met in hun hand een glas bubbels om te toosten op een zo vruchtbare bijeenkomst. Innig tevreden en gelukkig slenter ik hun richting uit. Ze springt op als ze me ziet. Heb je onze vragen en ons gesprek gehoord? Als ik nee schud schatterlacht ze, we spraken over seks en onze eerste keer. Weet je wie de leider was? Ik!

Wanneer was jou eerste keer?ze kijkt me verwachtingsvol aan.


Geef een reactie

