Nette buurt

Zenuwachtige bongo’s en een soort van Carlos-Santana-sound dringt door de muren van de keuken. Met één vinger in mijn oor, het oor aan de kant van de muur, probeer ik het geluid te negeren. Ik hum om het geluid te overstemmen. Niks helpt.

Ik fantaseer mij een huis in de polder waar enkel het geluid van de boer op de tractor in de verte de stilte verbreekt. Waar het knerpen van het grind op mijn oprijlaan mijn oren beroert. Ik hou niet van bongo’s en ik hou niet van Carlos Santana.

Chagerijnig smeer ik twee crackers zo dik met choco dat het langs mijn vinger druipt. Ik lik mijn vinger schoon en maak een veeg op het witte vestje. Het bord met chococrackers en een dampende kop thee neem ik mee naar bed.

Daar lees ik ouwe tijdschriften die mijn moeder voor me bewaart. In mijn bed de kruimels en op mijn vel chocola.


Geef een reactie

