Het Kind

Met Genoegen haalt ze haar studie medische psychologie, blij en opgelucht bekent ze Al die mensen die zeuren zo, doe iets met je leven denk ik steeds Daarmee is het besloten. Het Kind zal geen psycholoog worden en begripvol hummen tegen haar toekomstige patiënten. Ik word dierenarts knikt ze naar zichzelf terwijl ze met haar net behaalde universitair diploma staat te wapperen.

Natuurlijk Kind, doe maar zeg ik. Je moet ambitie nooit de kop indrukken.

Ze staat voor mijn spiegel in de slaapkamer met een wit maagdelijk jurkje. Ze ziet er prachtig uit maar piept dat ze echt geen adem kan halen. De borstkas kan niet maximaal uitzetten zucht ze voorzichtig. Ik doe mijn roze jurk aan, mag ik jou schoenen voor erbij?

Ze haalt morgen haar bull diergeneeskunde met onderscheiding. Ik knap uit al mijn kleedjes van fierheid en geluk.


One response to “Het Kind

Geef een reactie

