Trendsetter

Jarenlang was ik in de weer met scheermes en zeep, het haar op mijn lijf werd in toom gehouden dan wel minutieus verwijderd. Na een beetje aanmoediging besluit ik dat het heel raar is om je lichaamshaar als een soort vijand te beschouwen.

Ik ontdek dat schaamhaar sneller groeit dan het haar onder je armen en dat haargroei best veel reacties uit lokt. Als ik mijn harig plan uit de doeken doe vraagt een vriendin: Durf je nog wel jurkjes zonder mouwen te dragen? De jongeren die ik in mijn vormingen heb griezelen alleen al bij het idee van okselhaar, . Laat eens zien, til je arm eens op huiveren ze.

In de sauna met mijn vriendin, met schaamhaar, knikken we tevreden naar elkaar. Wij zijn trendsetters. Wedden dat over tien jaar haar hartstikke hip is?


Geef een reactie

