Kinky

Vertraging, lange trage rijen, een piloot die vliegt als een dronken aardbei waardoor mijn knokkels wit zijn van het angstig knijpen in de leuning van de stoel. Het is warm en zweeterig als ik aankom, zware rugzak, regenjas over de arm op weg naar de autoverhuurder knijp ik de ogen tot spleetjes om de vibrerende explosie van geel, groen, blauw en bleekroze te kunnen hanteren. Mijn ogen staan nog ingesteld op Hollands grijs.

Het is donker bij aankomst in Lissabon, de ruiten van de auto wijd open waait de warme wind naar binnen. Steile nauwe straatjes, een paar keer sta ik vertwijfeld met de auto voor een trap, uiteindelijk parkeer ik op een flinke helling op een pleintje. Er is nog plek in de herberg hebben we net aan de telefoon gehoord. Op weg naar de deur passeer ik de bar met nauwelijks aangeklede meisjes.

De bel van de receptie galmt door het gebouw, een dame in een korte blauwe schortjas met witte biesjes opent de deur en heet ons welkom. Ze gaat voor naar een kamer op de derde verdiep. Glimlachend overhandigd ze de sleutel. Met een zucht van opluchting, van reizen wordt je best wel moe, stap ik de drempel over.

Als bevroren blijf ik staan als ik me zelf weerspiegeld zien in de spiegels die van de muren tot het plafond lopen. Het bed is zo gepositioneerd dat je elke minutieuze beweging minstens in drievoud terug ziet. Als ik ga plassen liggen de handdoeken op de rand van het bidet al klaar.


Geef een reactie

