Nachtelijk

Met mijn rug tegen de warme steen en mijn billen op de slaapzak kijk ik uit over zee. De maan is vol, het silhouet van de vissers daar waar de rotsen eindigen en de zee begint. Ik drink lauwe wijn uit een fles. We spreken zacht over pijn en geluk en de onvermijdelijkheid van het leven.

Het is laat, de wind nog warm, af en toe stapt er een visser op zoek naar de perfecte stek voorbij.

Dan is daar de zwerm: Zilveren vogels vliegen in een fragmentarisch patroon voorbij de zachte gouden maan, naar een andere tijd, een andere plek. Voorzichtig vraag ik aan de man naast me “zag je ze ook?”


Geef een reactie

