Goeiemorgen

Met de traagheid van de slaap nog in mijn lijf stap ik de deur uit en struikel over de vuilniszakken die ik de vorige avond naar buiten heb gesleept. Ik ben er bijna zeker van dat ik de mannen van Yvago heb horen passeren met hun rammelende wagen. Op een van de zakken zit een sticker: Deze aangeboden zak kan niet meegenomen worden omdat vanaf 1 oktober alleen vuilnis aangeboden in de nieuwe rode zakken wordt opgehaald!
Ik schop tegen de zak en stap op mijn fiets.

Bij het station zet ik de fiets, die niet van mij is, deftig op slot. Twee sleutels van de sloten berg ik zorgvuldig op in mijn brillendoos. Niet kwijt raken Miranda Ik spreek mijn gedachten hardop uit om de geesten te bezweren. Ik moet geld pinnen en de krant halen. Bij de krantenwinkel controleer ik de brillendoos, de sleutels rammelen vrolijk als ik er mee schud. Opgelucht berg ik alles diep op in de tas en doe de rest van de boodschappen.

Ik buig me voorover tussen de twee fietsen die ondertussen naast de mijn geparkeerd staan. Het grote slot gaat zo moeiteloos open dat het vrolijk weg veert. Het slot bungelt aan de stang, de sleutels, waarvan een van het slot dat nog dichtzit, zijn nergens te bekennen. De grond is bedekt met bladeren in alle tinten roestbruin en grijs, precies de kleuren van de sleutels van het slot.

Vloekend speur ik de omgeving af terwijl ik me probeer te herinneren of ik iets heb horen vallen. Naast me komt een man staan. Hij heeft een beige broek, dito schoenen en een mosgroen ribjasje. In een rood folderrek op wieltjes schikt hij zijn blaadjes. Bovenop staat met rode letters “bestaat Satan”


Geef een reactie

