Muide

De doos met lp’s weegt als lood, op de bovenkant lees ik: Klassiek, Bream tot Falla. Als ik op trede drie ben van de ijzeren trap scheurt het kartonnen handvat. Ik voorkom nog maar net het naar beneden storten van doos en ik. De platenspeler, versterker en boxen staan al boven. Het leek een goed idee, plaatjes draaien onder het klussen en verhuizen.

De doos weegt minstens dertig kilo. Ik krom mijn rug, sla één arm over de doos om met de toppen van mijn vingers de bodem vast te klemmen. De andere hand sleurt aan het nog intakte handvat. Zo hijg ik tree voor tree naar boven.

Tevreden zet ik de doos naast het rek waar de installatie inkomt. Slim gepland naast een stopcontact. De verdeeldoos heb ik ook ingepakt want op al die machinerie is mijn lullig contactje niet opgewassen. Als alles opgesteld staat en ik bedenk welke plaat ik eerst op ga leggen moet enkel de stekker nog in het contact. Ik duw en duw maar de pinnetjes willen niet in de ronde gaatjes.

Langzaam begrijp ik wat het probleem is. Ik nam de Nederlandse doos mee, in Belgie moet er een gat in de stekker waar een metalen pinnetje van het stopcontact in past. Zuchtend leg ik de boel op de grond, met die inburgering wil het niet echt vlotten. Schel en vals zing ik onder het soppen mijn eigen verzonnen lied tot ik de buurman opzichtig hoor kuchen.

Dan stop ik beschaamd.


Geef een reactie

