Opdracht

Tijdens het vergaderen sla ik met een wild gebaar een tas warme thee in mijn schoot. zuchtend ga ik aan de slag met een handdoek om mezelf en de tafel droog te deppen. De notulen drijven in een plasje en plakken aan elkaar.

Als ik bij mijn auto kom zie ik al van ver het witte papier onder de ruitenwisser. Ik heb de parkeerschijf die ik verderop in de straat heb opgehaald in mijn hand. Negentig euro zegt het zwart en wit gedrukte vod. In de verste verte geen uniform te zien waar ik overheen kan braken.

Ik drink een tasje thee na het eten en hoor een soort van alarm afgaan. Het duurt even voor ik besef dat het mijn auto is. In volle galop ren ik door de gang. Mijn scheenbeen komt keihard in botsing met de wandelwagen van de buren die in het stikkedonker als een soort boobytrap in de gang staat. Op mijn been verschijnt binnen vijf minuten een groot blauw ei.

De stoel schuif ik achteruit. Ik kom klem te zitten tussen de plant in een reusachtige pot en het bureau. Als ik met gewrik de stoel loskrijg zie ik dat de oplader van mijn telefoon tussen het wieltje gedraaid is.


Geef een reactie

