Pauper

De wandeling is stevig, Haarlem-Zandvoort, het visserspad. We drinken een tas thee bij Kraantje Lek. Ik bewonder de boom waar vroeger de kindjes uitkwamen, voordat sexuele voorlichting bestond. Ik hoor het verhaal over de vissersvrouwen die met manden vis door de duinen liepen om hun waar in de stad te koop aan te bieden.

Aangezien ik niks op mijn rug heb en het gezelschap aangenaam loop ik driftig door. Het pad door de duinen is schilderachtig. We passeren de golfbaan. Vanuit mijn ooghoeken zie ik een golfclub driftig heen en weer bewegen. Mijn stap vertraagd als vanzelf. Een man, een jongen nog eigenlijk, staat als een bezetene te zwiepen. Hij doet een poging om een bal weg te slaan.

Hij ziet mij niet. Ik registreer minstens zeven pogingen die het balletje op een haar na missen. Zijn schouders verkrampt staat hij daar te meppen. Ik kan een giechel niet onderdrukken. Hij hoort het en kijkt op. Ga terug naar je caravan schreeuwt hij.


Geef een reactie

