Werkelijk

De droom over mijn weggesneden tandvlees en hoe mijn tanden los staan in mijn mond staat me levendig voor de geest. Het is nog donker in de kamer, de gordijnen vertonen door hun kieren nergens een streepje licht. Ik probeer te gokken hoe lang het nog duurt voor ik op zal staan.

Met mijn vingers streel ik mijn rechterborst, sus mijzelf met optimistische cijfers en verwachtingen. Hoe ik straks vrolijk de kamer van de arts uit zal huppelen nadat ie me het goede nieuws verteld heeft.

Als ik mijn ogen terug sluit om te wachten op de slaap, zijn daar weer die wiebelige tanden en de smaak van bloed op mijn tong. Ik vervloek Freud en denk dat het misschien toch niet zo bijzonder goed met mij gaat.


Geef een reactie

