Warm

Ik doe de ruit van mijn auto naar beneden. Achter glas prikt de zon al warm in mijn nek. De nieuwe zonnebril, gekocht in de kringloopwinkel staat ubercool maar de poten snijden wel akelig in het vel achter mijn oren.

Ik hum een beetje in het wilde weg, niks moet vandaag. Wat een geluk. Ik passeer een typisch Vlaams dorp. Kerk, plein met grijze betegeling en een strookje gras met bankje.

Op het bankje zit een oude man. Hij stroopt zijn lange broek af tot op zijn kousen. Hij zit daar in zijn shirt, met de broek op zijn schoenen. Hij sluit zijn ogen. Ik rij schaterlachend verder.


Geef een reactie

