Who I am

We zitten rond de tafel en doen een voorstelrondje. De man tegenover me verteld iets over zijn bedrijf. Hij voegt er aan toe dat hij een materialist is. Mooie auto’s, dure horloges, goeie restaurants, hij geniet graag van het leven en heeft alles gedaan.

De andere tafelgenoot haakt aan, hij is door een afschuwelijke scheiding helemaal van onder nul moeten beginnen. Hij had geen rooie cent meer over. Gelukkig houdt hij van zijn werk, maar schemert hij door Het zal ook wel moeten.

Terwijl ze hun verhaal doen vraag ik mezelf af wat ik straks ga zeggen. Zal ik vertellen dat behalve mijn ondergoed en kousen alles wat ik draag vandaag gekregen of tweedehands is, dat mijn auto een ouwe gele ambulance is, dat ik zelden iets tegen mijn zin doe en dat geld een van de laatste dingen is die mijn interesse hebben?

Ter plekke laat ik mijn pedante ik achter als ik vertel hoe ik hou van mijn werk, de mensen die ik ontmoet en de verhalen die ze meebrengen. Tijdens de wandeling steel ik hun verhalen over die ene grote liefde in hun leven en de angst om te verliezen.


Geef een reactie

