Overmoed

Potgrond, bakken, kruiden, een frambozenstruik en twee bessen. Zo gelukkig als een kind huppel ik achter mijn kar door het tuincentrum. Truttige viooltjes in alle tinten paars schuimen over de rand van de winkelwagen.

Verlekkerd sta ik voor het rek met zakjes zaad: Radijs, raketsla, basilicum, koriander, ik neem ze allemaal mee. Hoe fijn zal ik zijn als ik straks zo naar buiten kan stappen om voor het eten de ingrediënten bij elkaar te plukken.

Het tafeltje, met fleurig kleedje, witte wijn in een beslagen glas. Mijn voeten met kersenrood gelakte nagels in charmante sandalen. Ik zie het romantische beeld van mijn betere zelf al zitten op mijn terras. Omringd door wuivend groen, verse geurige kruiden, een oase zal het zijn bij mijn nieuwe woonst.

Opgetogen steek ik mijn hand uit naar een zak kleine plantuitjes.

Naast ze sist mijn metgezel: Je hebt geen tuin!


Geef een reactie

