warenonderzoek

Het is koud, de meeste handelaren zijn dik ingeduffeld met mutsen, handschoenen en sjaal. Sommigen hebben zelfs een deken mee om stevig in te stoppen onder de billen alsof ze anders vastvriezen in hun klapstoel die in de verte herinneringen op roept van een parasol en warm zand.

Op een deken liggen een paar ouderwetse plastic ringbanden, klein formaat. In een blauwe auto achter de deken zit, met de deur open, een oude man te kleumen. Dik in de zeventig schat ik. Ik buig door de knieën om te kijken, geen idee waarom. Bij het openslaan schiet ik onmiddellijk in de lach.

De map zit vol met plastic hoesjes waarin foto’s geschoven zijn. De boven en onderkant is fantasievol bijgeknipt in ruitvorm of met een boogje. Op de foto’s staan jonge blote vrouwen, veel schaamhaar, in verleidelijke posities. De man in de auto wordt een beetje ongemakkelijk van mijn gegiechel.

Van mijn schoonbroer geweest, hij is een paar maanden gelden overleden. Ik had er nog twee maar die zijn al verkocht voor tien euro.


Geef een reactie

