Baas in eigen hoofd

Mijn handen, die op mijn buik rusten, bewegen traag op het ritme van mijn ademhaling. Wat voel je aan je tenen? Je mag ze een beetje bewegen of niet.  De weke stem van de man die de sessie leidt vult de hoge witte ruimte van mijn slaapvertrek.

Met aandacht probeer ik te volgen, van de teen naar de onderkant van de voet, de bovenkant, de hiel.
Kan die man wellicht even zijn mond houden is zowat de enige gedachte die in mij opkomt, mijn lijf en wat ik voel is rap vergeten.

Steeds opnieuw probeer ik mijn aandacht bij de oefening te houden en steeds is daar weer die afschuwelijke stem die in mijn hoofd voor een migraine-achtige ergernis zorgt.

Na anderhalf been druk ik op de stopknop van de cd-speler. In mijn hoofd klinkt mijn eigen fijne stem die me van lichaamsdeel naar lichaamsdeel loodst


Geef een reactie

