Plug

Er is post voor je! Mijn collega steekt een groezelige envelop in de lucht. Ik zie dat er een plakker van de post op zit. Verkeerde postbusnummer.

De envelop is te klein voor het voorwerp binnen in. Langs alle kanten is ie gekreukt en geplooid. In kleine letters lees ik dat ie van een collega instelling is.

Voor het openscheuren tast ik met mijn vingers de contouren af. Binnen in zit een soort dop van rubber. Geen briefje zie ik na het scheuren. De dop leg ik op mijn hand.

Het lijkt op een soort plug voor een fles die je gebruikt om wijn te maken. Naar onder loopt ie taps toe. Geen enkele collega heeft een idee wat het zou kunnen zijn.

Mijn hersens kraken, geen mens kan ik bedenken die mij zo een plug zou sturen.

Getsie! roept mijn collega die binnen stapt. Wat is dat? Ik doe mijn verhaal. Ik zou daar niet aan zitten, wie weet waar het ding gezeten heeft.

meteen laat ik het ding los en ben dolblij dat ik de drang om er aan te ruiken heb kunnen weerstaan. Voorzichtig zet ik hem, met de envelop eronder op de kast en was mijn handen twee keer met zeep.

Een week later gaat mijn telefoon: Heb je het stopsel gekregen? Ik weet van geen stopsel. Voor de vijver! Dan gaat het licht aan. De plug is voor het bad waar ik een vijver van wil maken.


Geef een reactie

