De kracht van de vermomming

De glitters zitten overal. De katten die hooghartig toekijken hoe we in de weer zijn met spuitbus en gel, hebben glimmende snorharen. De vloer wordt een stralende weerspiegeling van onze vermomming.

In de lift met spiegelwand bekijken we tevreden het resultaat. Goud en zilver, de schoenen, we draaien om onze jurkjes en het effect van een hoed optimaal te kunnen bekijken. Wat duurt het lang voor we beneden zijn. Vergeten op het knopje te drukken hangen we daar tussen twee werelden.

Mijn kostuum, zorgvuldig bij elkaar gezocht uit de onuitputtelijke voorraad die in mijn verkleedkleerkast huist, omhult me als een krachtige vermomming.

Pas als ik in mijn stille donkere thuis, in de zachte kring licht van een schemerlamp, mijn kleren af leg en de glitters voorzichtig uit mijn haar borstel stap ik weer in mijn eigen vel.

De glimlach die mijn lippen krult past niet echt bij mijn kuise bed


Geef een reactie

