Perfect Day

Mijn hoofd zit vol gedachtes, de opdrachten die ik nog uit moet voeren drukken mijn schouders naar beneden. De telefoon braakt boodschappen van mensen die allemaal iets van me willen.

De zon schijnt, de paarden staan met hun neus in de net gevulde hooibak. Het frisse groen doet pijn aan mijn ogen die ik tot spleetjes knijp voor scherper zicht. Mijn voeten een beetje uit elkaar adem ik diep in en uit.

Het paard heft zijn hoofd en draait het loge lijf. De hoeven klikken mijn kant op. We komen samen aan de draad zonder stroom. Het paard snuift met zijn neus diep in mijn nek.

We zuchten alle twee, het paard en ik. Mijn hoofd is leeg, mijn tred is licht, ik recht mijn schouders en doe voort.


Geef een reactie

