Frictie

Dit gaan we toch eerst een beetje ontsmetten. De man bekijkt mijn hiel van alle kanten. Zijn buik valt zachtjes over zijn broek. Een fel geel hesje en een embleem van het Rode Kruis versieren zijn imposante bovenlijf. Ik kom alleen een pleister vragen voor een blaar. Kreeg ik die de dag voordien nog moeiteloos in mijn hand gedrukt,  nu moet ik nu mee naar een met een zeil afgezette hoek.

Een flacon met felgele vloeistof wordt onthoofd en met een watje tegen de open geschuurde achterkant van mijn voet gedept. Gaat het? De behulpzame medewerker van de organisatie die over de hele wereld ellende draaglijk maakt kijkt me serieus aan.

Een vette lach kan ik met moeite onderdrukken, ik zucht een keer en zeg dat het wel meevalt. Ik probeer een beetje droef en gekweld te kijken. Zo verhoog ik zijn heldenstatus en mijn slachtoffer rol denk ik.

 


Geef een reactie

