Zoek

Koersvast, het staat met grote letters op een verkiezingsbord van de SGP. Ik smiespel als ik er voorbij zoef. De SGP zijn dat niet die mensen die bij elke discussie weer een schisma hebben en hun eigen kerk beginnen? Ik woonde een paar jaar naast het kerkje van Fieret. Ik meen me te herinneren dat er uiteindelijke meerdere kerken van die familie waren maar ik kan het natuurlijk ook gewoon verzonnen hebben omdat het een mooi verhaal is. Misschien was het wel de kouwe kant van de familie die het niet eens werd over de lengte van de rok en daarom snel een eigen zaaltje huurde en er een mooi orgel in gezet heeft om psalmen met lekkere hele noten te galmen.

Wanneer ik een boodschapje in Oostburg moet halen passeer ik een groot spandoek van de BoerenBurgerBeweging. Ik moet voortdurend denken aan Borsten, Buik, Billen. We hebben het dan over oefeningen om je lijf flink en gestroomlijnd te maken. Ooit populair bij vrouwen die worstelen met gezellige rollen. Als ik me goed herinner stond er bij de vorige verkiezing nog een bord van de Partij voor Zeeland op diezelfde plek. Blijkbaar hoef je niet gereformeerd te zijn om een afslag te nemen waarbij je denkt dat die standpunten nog beter bij je passen of je ietske beter uitkomen.

Zelf ben ik elke verkiezing weer op zoek naar een partij waar compassie, samenhorigheid en solidariteit ergens in een programma vermeld staan. Geen dogma’s maar oprechte ideologie die je ook aanhangt wanneer het jezelf of portemonnee efkes niet zo goed uitkomt. Er zijn momenten dat ik denk dat ik er beter zelf een op zou kunnen richten want ik kan je vertellen dat het beslist niet meevalt om te vinden wat ik zoek.


Plaats een reactie